myskväll

Jo jag vet - att jag har varit super dålig på att blogga. Men jag har haft fullt upp hela tiden!
Tänkte skriva lite om gårdagen och dagen idag. Men vi börjar med gårdagen. Blev först skolan som vanligt med en skön sovmorgon som inte blev så mycket sovmorgon, eftersom jag gick upp och pluggade till samhällskunskapen och att jag hade morgonfodring. Hade svenska, samhällskunskap och sen bild. Efter lektionerna åkte jag till min älskade häst. Men hon vilade idag då jag skulle bort på kvällen och hade lite bråttom... men det är hon verkligen värd och en unghäst behöver lite vila så att musklerna hinner med.
Åkte sedan hem och fixade iordning mig senare kom två vänner och hämtade mig och vi åkte vidare för att hämta två till. Åkte senare hem till en av de och lagade lite mat och hade en riktig myskväll. Kollade på en skräckfilm och senare I rymden finns inga känslor. Båda filmerna var riktigt bra, men jag kan säga att man blev riktigt rädd när man kollade på den där skräckisen. Vid 01 någon gång så körde vi hem de andra o senare mig också.
Tack för en underbar kväll - med god mat och massa snack!

Somnade sen skönt och upp några timmar senare för att morgonfodra de små hästarna. Gick sen och la mig skönt igen och vaknade upp vid 10. Mamma och jag tog en sväng till hööks idag, med hem fick ja lite saker så ja kan fixa Bonzis man fin och det blev den med. Köpte även fyra extra spännen till hennes täcke som gått sönder.
Åkte sen till skolan för att det var Ljunkans dag. Vilket var lite halvt segt för det var inte så himla mycket folk där, men lite kul ändå. Fick med mig en god stor macka hem och en påse med blåbärs kexchoklad. mums! :)
Träffade sen på min vän och gick ner och tog bussen. Han gick hem och jag gick till stallet.
Mockade och gjorde det vanliga innan jag tog in Bonzan. När hon kom in borstade jag henne och ryckte manen på henne, den får ju inte bli så lång som den var nu... men nu är hon superfin!

Efter ett tag kom Mamma och även Teres med hennes bebis och 3 andra. Måste säga att lilla bebisen var hur gullig som helst. Vi fixade iordning Bonzi och gick ut med henne till paddocken. Teres tömkörde henne och sen satte jag upp och red. Hon var helt slut och super trött. Men det gick riktigt bra. Nu längtar jag tills träningen med Anna på Torsdag för är så pepp på att träna. :)

Nu blir det tvn ikväll och bara vila.
puuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback