träningen 28/3

Hade ju träning i torsdags med som jag inte berättat så mycket om en... men Tarzan red innan mig så jag värmde upp Bonzi ute innan vi gick in i paddocken och travade igång henne. Travade mitt imellan spåret och mittlinjen för att hålla henne rak utan att ha en vägg att ta hjälp emot och det gick faktiskt jättebra! Sen mycket snett igenom arbete och volter. Travade på mitten volten och skulle sen ta galopp därifrån och det tyckte Bonzi var lite svårt men efter lite träning så gick det faktiskt ganska bra måste jag säga. Sen galopp på spåret för att sen gå in på lite volter när jag kände att hon började dra i väg. Hade en super pigg häst den här träningen och hon ville bara galoppera mer o mer o mer. Sen mot slutet går jag in på mitten volten igen och sitter på henne i trav i några varv och sitter på henne i serpentinbågar. Måste säga att det är mycket svårare att sitta på en liten unghäst, man tappar lätt balansen då ;)
men nu ska vi börja vänja henne vid att jag ska kunna sitta på henne lite mera i traven.
Så kul att Anna säger varje gång att det är så stor skillnad på henne varje gång jag tränar.
Då blir man inte lite glad!! :D Hon lägger även på svårare och svårare saker hela tiden och det är ju så himla kul att ha något att träna på. '
Så som sagt min träning gick riktigt bra! ;D


älskar dig skrutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback