Glad Påsk

Hej på er!
Bloggen blev inte uppdaterad igår för det var fullt upp hela tiden och ingen ledig stund för den här lilla datorn. På morgonen åkte jag till stallet och träffade Josefine där. Mockade och fixade all mat först och sen hästen med. Red i paddocken och Josse tog lite kort på mig. Några av bilderna kommer upp här sedan.

Sen skulle Josefine ha lektion för Quida, så jag filmade och tog lite kort på henne. Super fina var dom!
Gick lite tidigare från hennes lektion och åkte snabbt hem och där hade redan kusin tobbe och hans familj kommit. Men jag duschade snabbt och fixa iordning mig innan syster med familj kom också. Vi fikade och väntade in min moster, och andra kusin och hans två barn från Ljusne. De ska vara hos oss tills på måndag.
Vi grillade och hade det mysigt hela kvällen och sen blev det fotboll/handboll tjejerna mot killarna. Ägde mina tvåå kusiner stoort!! :D sen blev det kvällsfika och lite snack. Sen åkte de flesta hem utan de från Ljusne.
Jag fixade iordning mig och la mig ganska snabbt sen för nästa dag var det träningsdags.

Så idag väckte Mamma mig vid 8 och hon hade fixat god frukost till mig med. Så åt och sen åkte Pappa och jag ut mot stallet. Tog ut Bonzan till gången och fixade iordning henne med sina fina röda saker. Skrittade igång henne medans en annan tjej red för Anna. Sen gick jag in i paddocken och forsatte värma upp henne och idag blev det mycket små volter och för varje gång lägger vi in svårare saker för att det hela tiden går så himla bra.
Stora mitt volten och sen fyra andra små volter jobbade vi mycket med och det gick super bra. Sen galopp på mittenvolten. Anna sa att för varje gång går det bara bättre och bättre!!
Så träningen gick super bra och sen skrittade jag ut med henne en sväng för hon var genomblött medans Pappa mockade och fixade mat till henne. Tog av henne allt och sedan fick hon äta sin utsläppsmat innan det var dags att gå ut i hagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback