Stressad

Hej everybody. Jag känner att jag inte uppdaterat så väldans mycket, skäms elin! Men jag ska försöka att förbättra det är bara att det är svårt att få den korta tiden att räcka till. Inte många timmar man är hemma om dagarna. Men ska försöka förbättra det iallafall. Lovar!

Men iallafall idag så har det inte hänt så himla mycket, skolan och sen hämtade Mamma mig vid bussen och vi åkte vidare till hästen. Mockade, spånade, bytte vatten och fixade mat till henne. Idag var det en vildag för Bonzis del. Hon fick ju som sagt nya skor igår, men hovslagaren kommer tillbaka om någon vecka igen och byter skor bak för de hade inte växt lika mycket än. Men Bonzi tyckte inte det var speciellt kul att skos igår och ville inte riktigt stå stilla - men efter en stund gick det hur bra som helst. Red ett pass i ridhuset innan med och hon var lite halvt stressad där med. Det är inte lyckat att rida i ridhuset mellan 16-17 för då har det andra stallet insläpp och de släpper hästarna precis brevid ridhuset och då springer de in.. så hon vart lite nervös när de var andra hästar som sprang och hållde på utanför. Men jag travade på och la lite volter så hon skulle börja tänka på andra saker, vi flög åt sidan några gånger när de var utanför men sedan när alla hästarna var inne lugnade hon ner sig och var lika duktig som vanligt. Blir ingen Anna Campner träning denna vecka för ridhuset var fullbokat och nästa vecka ska jag på teater med klassen så blir ingen träning då heller. Men sen sätter vi igång igen så nu blir det att träna massa själv. Men hon var såå himla underbar i galoppen igår - älskar min häst! ♥

Påsken kommer också bli riktigt bra, vi har extra träningar då. Så mellan 23-25 April tränar jag ett pass varje dag för Anna Campner. Kommer ju bli helt toppen! Då ska vi komma ännu mer framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback