2:a träningen

Hade ju min andra träning för Anna igår. Bosse red innan mig men gick upp till ridhuset 15-20min innan och skrittade igång henne. Anna tyckte att det var en helt annan häst än förra gången.
Började med att få fram henne ordentligt och det gick super! sen skulle jag trava henne med fart på långsidorna och korta henne på kortsidorna och hon lyssnade så himla bra. Red sen volt och i början gick det bra, men sedan började hon bli trött och tryckte ut sig och då ställde sig Anna där och sparkade lite sand på hennes ben så hon skulle förstå att så gör man inte. Men då blev hon livrädd och flög åt sidan och typ as högt i luften och där flög lilla jag av som en vante haha :P men det gick bra och reste mig snabbt upp igen och forsatte. Anna trodde inte hon skulle reagera så där mycket haha men det gjorde hon iallafall men har man en unghäst så har man :D

Forsatte sen med galopp och hon lyssnade jättebra! ♥ sedan trav och serpentiner.
Gick mycket bättre än första gången, hon bråkade nästan ingenting. Så går det i den här farten så kommer det bli riktigt bra sa Anna :) nästa träning på torsdag igen.
Gick sedan med henne länge för hon var super svettig. :P

Älskar min häst!!!


Kommentarer
Postat av: ylva

sv: duktig flicka, det ska man göra =) bonzi vild häst? xD

2011-03-12 @ 07:04:49
URL: http://ylvaaek.blogg.se/
Postat av: tilda- teamjump

var tränar du för anna?:)

2011-03-15 @ 20:10:55
URL: http://teamjump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback