Bonzan

Dagen som gått har varit underbar! ♥

Började med att jag åkte till stallet - tog in lilla tjejen som direkt ville komma in.
Borstade henne, broddade henne bak och tog på benskydden. Men då kom även lilla Hanna och hennes kompis så så skulle dom rida ut en liten sväng och då kunde ju lika gärna jag följa med. Borstade henne lite till och sadlade och tränsade. Gick sen ut och satte upp och skrittade och travade igång henne lite medans jag väntade på dom.
När de väl kom så red vi ner på vägen och det är massa lastbilar och bilar som kör hela tiden så det är super bra träning för henne och speciellt när det är några andra hästar med också. Först kom det en lastbil och då blev hon rädd och hoppade på sidan men efter det gick det super blev inte rädd för något.

Vi red upp mot Kerstins hus och ridhuset. De skulle rida i ridhuset men jag forsatte att rida ute. Galopperade upp för en stor backe och sen vidare i galopp längst slingan i skogen. Så underbar var hon och hon orkar så himla mycket mer nu än vad hon gjorde förut. Galopperade även vägen tillbaka men då ökade vi farten lite mer och gud så kul hon tyckte att det var. Glädjen bara spreds i kroppen. Efter baken travade vi och sen skrittade hem igen.

Finns ingen som är så underbart - som att sitta på din rygg och att vara med dig! ♥


min vackra flicka njuter i solen!

Kommentarer
Postat av: ylva

sööt bild! :D

sv: tack det gick skiiitbra förutom att jag red rakt in i ett oxerstöd o fick ajaj i knät... resten gick super! <3

2011-02-23 @ 21:47:57
URL: http://ylvaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback