Insläpp med Josse

Hej, hoppas ni haft en superbra dag! :)
Min dag har varit lite upp och ner, ibland jobbig och ibland super bra!
Skolan var som den alltid är och vi skulle haft redovisning men den blir på torsdagen istället - vilket kändes ganska skönt. Men efter skolan blev jag hämtat av gulliga Mamma och vi åkte ut till stallet. Skulle ju ha insläpp med Josse idag. Mockade och fixade allt till Bonzi innan med. Sen la in all mat till de andra hästarna medans Josse mockade till sin häst. Tog in alla killarna först vilket gick hur bra som helst och sedan Bonzis hage. Men sen skulle vi ta den sista hagen och jag gick in med den första hästen och Josse skulle stå kvar och vänta, men då trycker hästen Mimmi in Charina i hörnet så Charina hoppar över staketet och springer rakt in i stallet :P men som tur in i sin box. Men hela grinden går sönder och jag får stå och vakta så de inte springer in medans Josse går in med en och en. När de väl var inne så var det bara att börja laga staket. ;) men vi var super duktiga så :D

Hovis skulle ju också komma idag och byta skorna bak på Bonzi. Men får ett sms och han kunde inte komma. Men jag går in och borstar Bonzi och ser att hon tappat en sko fram så då skickar jag ett sms till han att hon öven tappat en sko fram. Då får ja sms tillbaka och han säger att han kommer så snabbt som möjligt! :D
världens bästa hovslagare som kan komma på en gång innan han ska till nästa jobb! ;) så Bonzi slapp gå utan skor. Men bak byter han på måndag nästa vecka. Longerade Bonzi idag och hon tyckte det var super kul! :D

pussss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback