IDAG ÄR DET VÅR

Så himla skönt väder var det idag och hade på mig en rosa piké med "eda ridskola" märket på och sen en vit tröja över bara. Jag som alltid brukar bo i min bästa Kingslands väst. Bonzi stod inne när jag kom fram till stallet och ställde henne igången medan jag mockade och fyllde på med nytt spån. Älskar att lägga in nytt spån det ser så himla rent och fint ut och luktar lika gott med. Hon fick gå in i boxen och äta upp sin mat medans jag fixade ny mat i alla småpåsarna. Morötterna tog slut idag med och vi ska inte köpa in fler påsar till stallet heller så det blir att köpa morötter imorgon. Bonzi gillar verkligen morötter och det ser mycket godare ut om man lägger morötter tillsammans med kraften, kalken och e-vitaminerna.

Bonzi hade ju tappat en framsko igen, samma som förra veckan och hovis kommer på måndag som tur är. Så tog med mig Bonzi och Pappa upp till ridhuset. Där är det så himla mjukt underlag så då skadar det inte att rida lite försiktigt på henne. Hon var super pigg och framåt. Blev mycket snett igenom och volter för att få henne och lyssna och inte bara gasa på. Gick faktiskt mycket bra och jag fick henne rak och fin. Hon brukar vilja gå super nära väggen och så ibland smäller det till för att hon går in i den men idag var hon inte alls nära den. :)
Galoppen var lugn och fin och där körde vi runt fyrkantsspåret och la även in lite volter. Pappa ställde också in sockerbitar och en bom så hon kunde ta ett litet skutt. Gick super ibörjan i båda varven men sen blev hon lite trött och då la vi av. Gick ute med henne och skrittade av. Duktig häst!



Nu har jag kollat på Bröderna Karlsson med Mamma och Pappa. Filmen var faktiskt ganska bra! :)
godnatt


Kommentarer
Postat av: ylva

sv: tack <3

2011-04-16 @ 22:16:16
URL: http://ylvaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback