hästmat köpt!

Vaknade upp till en mörk morgon med regn. Ingen bra dag på dagen måste jag säga... humöret fortsatte vara dåligt i bussen då jag var tvungen att plugga till provet vi skulle ha om nån timme. Men hade inte behövt plugga då för provet var enklare än vad jag själv trodde som tur var! Vädret blev också bättre och solen kom in och dagen blev riktigt bra. Hade lika roligt som vanligt med vännerna och alltid massa skratt! :D

Efter skolan tog jag bussen till stallet och mockade till Bonzi och Kryddan. Idag hade jag nämligen hand om Kryddan också för Sofia kunde tyvärr inte komma till stallet. Men är inte så mycket jobbigare med två hästar precis. Så gick ganska så snabbt och efter det tog jag in min lilla sötnos och fixade iordning henne för att gå upp till ridhuset. Hade ju bokat en tid där och kände att vi behövde få ur lite energi och träna lite tills dressyrträningen imorgon. Hon var super pigg och hon har verkligen fått mer energi nu på senaste tiden. Orkar så himla mycket mera nu. Skillnad från första början måste jag säga. :)
Ridningen gick hur bra som helst och hästen skötte sig prima, så ímorgon på träningen så ska det nog gå toppen!!
Var två veckor sedan vi tränade nu och har längtat till denna träning så himla mycket nu. PEEPP!!

Mamma hämtade mig sen i stallet och Bonzi fick äta lite mat. När jag kom hem så åkte Pappa och jag iväg igen och köpte mat till Bonzan. Den här gången köpte vi dubbla påsar så vi har det hemma. Mycket bättre än att slippa åka 1 gång i månaden. Så nu har vi så det räcker ett bra tag till!




Kommentarer
Postat av: Frida Nyburg

Nu är vinnarna av Dagens blogg utsedda!



Kika in och kolla om det blev du.



kram Frida

2011-04-09 @ 10:12:40
URL: http://fridasrunway.blogg.se/
Postat av: ylva

sv: nej jag märkte det, tidsinställt inlägg...

2011-04-11 @ 21:39:09
URL: http://ylvaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback