Sportlov

Längesen jag bloggade nu men det har inte hänt så mycket sen sist. Jag tänkte berätta lite om min vecka här!

Tisdag - Tog halv 9 bussen till stallet och hjälpte till på ridlägret. Min häst behövde inte gå nått så jag kunde rida honom! Hjälpte barnen sen red de en hopplektion och hade rykttävling. Gick in till Jessica och åt korv med bröd.
Sen skulle de ha en lektion till och var nere och hjälpte till på den lektionen, då red de barbacka. Gick med en tjej som inte ridit sålänge men hon var jätteduktig och kommer nog bli duktig efter lite träning. Red sen min häst och det gick sådär men det börjar gå framåt. Men sen tog vi bussen hem och när vi hade bytt buss till 566 och åkt en bit så eller vi var nästan i sturefors. Då åker bussen ner i diket och det var man ju precis inte berädd på och vi kommer inte ut heller för dörrarna är mot diket och det är fullt med snö. Men efter kanske 30 min så kommer det en kille som skottar ut oss och säger att han ska följa med oss till den andra busshållsplatsen så vi får hoppa på en annan buss så vi kommer hem.

Onsdag - Skulle jag haft ridlektion men kunde inte komma upp låg med migrän eller iallafall huvudvärk.
Usch så jobbigt det var och det hände inte mer den här dagen.

Torsdag - Var med Mamma i sharpman och köpte min ridhjälm. Hittade även schabrak som jag vill ha men det blev inget köp denna gång utan vi ska ta en sväng ditt en annan dag. Åkte sen till Ikano och jag köpte mig ett par tights och provade lite kläder. Mamma och jag åt paj på restaurang och det var jättegott och mysigt!
Åkte sen till blomsterlandet och köpte fågelfrön så de får mat också. Åkte sen hem till syster för att hämta Isak för han skulle sova hos oss. Ida hade bakat jättegoda muffins med hallon i. MUMS!!!

Fredag - Idag åkte jag kl.11 med Isak och Emma till stallet och vi mockade, spånade o sopade stallet.
Gick sen ner till ridhuset och kollade på när Emma och Ylva red. Jessica red Wendie då också men hon frågade om jag kunde gå med henne i 40min för hon hade ridit henne så hårt och var tvungen att skritta av henne sålänge. Så jag gick med henne och sen släppte ut henne i hagen. Sen när jag hade bytt om och skulle hämta min häst så hade de gått längst bort i hagen så jag gick i Shamiras hage och hämtade Nitzch. Borstade honom och satte på honom täcket o tränsade. Gick ner till ridhuset och red barbacka så himla mysigt var det och det gick så himla bra. Älskar min häst! Nu sitter jag här och äter godis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback