min stjärna

Jag har haft en härlig dag och avslutar dagen med att lägga mig i sängen och plugga. Skulle helst skippa plugget och bara lika och njuta i sängen. Men plugg är det måste...

Gick upp extra tidigt imorse och åkte med Mamma till stallet för att morgonfodra de små hästarna. Åkte sen hem igen och fixade mig ordning för att sedan ta bussen till stallet - älskar att åka buss på morgonen och bara sitta med spotify i öronen och inte tänka på något annat och vissa dagar prata med en saknad vän!
Hade 3 lektioner idag och känner att jag jobbade hårt på den sista, vi ska vara klara med vårat musikarbete nästa vecka så det är bara att jobba massa nu så man verkligen blir klar med arbetet. Skulle ha slutat halv 4 idag, men svenskan är flyttat till imorgon eftermiddag då vi ska på teater istället. Så idag fick man sluta tidigare, tog bussen till stan för att köpa smink och samtidigt hittade jag en par super fina strumpbyxor som följde med mig hem. :)
Tog halv 3 bussen till stallet och väl där gick jag upp till ridhuset och kollade om det fanns några tider och det fanns det. Hade ingen lust att rida ute i detta väder, usch fy bläh!

Tog in och fixade med lilla hästen och gick sedan upp till ridhuset med Bonzi. Det var flera som skulle rida så vi var 4 stycken där under en timme. Men alla hållde inte på tiden ut och det gjorde inte jag heller. Då hästen kändes trött och lite seg.

Men iallafall så tränade jag på att hon verkligen skulle lyssna på mig och inte tänka så mycket på de andra hästarna som var i ridhuset. Hon brukar jämt vilja följa efter de andra och göra precis som de gör, men idag var hon super duktig och lyssnade hela tiden på mig. Jobbade lite på volter med och hon gick så himla bra!
Man blir så glad när man verkligen känner en förbättring. Satt en Mamma och kollade på när vi red och sen när jag var klar så sa hon att min häst var super fin och hade en underbar trav! :D <3 min lilla stjärna!
Gick med henne ett tag sen och sen gick vi hem till stallet. Bonzi fick äta insläppsmat medans jag fixade ny mat i alla påsarna.
Mockade med och satte på henne regntäcket. Skickade ett sms till Mamma och hon hämtade mig.
Väl hemma blev det att äta mat och nu ska jag sätta igång med pluggandet. :/

ha en underbar kväll! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback