Dag 07 – Ett ögonblick

Ett ögonblick som jag aldrig kommer glömma är när Teres och jag bestämde att jag skulle få Bonzi! ♥
Vi pratade länge om det till en början och sedan bestämde vi oss att familjen skulle komma och hälsa på, så första gången åkte vi dit och jag fick borsta och fixa iordning henne och sedan provrida henne.
Kommer ihåg precis hur hon var och hur det kändes. Älskade henne från första stunden så himla underbar.
Då hade iallafall jag redan bestämt mig för att det var henne som jag ville ha och ingen annan. Hon var ung men jag hade bestämt mig ändå att vi skulle klara det tillsammans och med en bra tränare.
Nästa gång jag var där så kom vi bara och myste och gosade med henne. Ville ha hem henne då! Men eftersom jag hade Nitzch så fick jag vänta tills den 1 januari- 2011. Jag skulle provträna för Anna och då var jag hos Teres en heldag och det var otroligt kul! Men på kvällen åkte vi hem till Anna och tränade. För att vara första gången och att hästen inte alls var något utbildat så gick det helt okej ändå. Hästen orkade inte så himla mycket just då.
Men nu har jag ju tränat för Anna igen och måste säga att det var skillnad från första gången! ♥
sen 1 januari var hon i ullstämma norrgård!



Det bästa ögonblicket - älskar dig Bonzi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback