Dag 2!

Hade skrivit på tavlan att jag skulle själv ta ut Bonzi idag! ♥ och på tavlan stod de också att hon kunde nå höpåsarna min lilla busunge. Så Pappa fick sänka ner de lite, så nu når hon dom inte längre ;)
Så hon stod inne och ville komma ut, byte till mitt nya silvriga täcke och så fick hon gå ut. De första dagarna ska hon gå i en sjukhage intill de andra tjejerna som hon ska gå med senare. Hon var hur cool som helst och alla andra hästarna bara stod och kollade på henne.

Jag mockade, fixade allt foder och sopade.
Senare under dagen tog jag in henne lite tidigare och hon fick stå i gången. Ville inte riktigt stå stilla, men det är ju ett nytt ställe så det får man ju förstå. Borstade henne och sen tog på täcke och träns och gick en promenad.
Gick upp mot skogen, men då kom den en kille med skidor och det var lite läskigt. Men sen kom det en till kille med skidor och då brydde hon sig inte alls. Gick hem igen till stallet och så fick hon stå inne.
Jag åkte hem en sväng, men åkte senare tillbaka på kvällen och fyllde i lite lappar om att beställa spån och morötter. Kollade också till Bonzi bus!


i hagen.


leka med min fötter gillade hon! ;)



Sötis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback