Söndags träning

Hej! Sitter ute med datorn och njuter av solen.
Släktingarna från Ljusne är kvar men just nu är de flesta på Ikano för att shoppa lite. Men Pappa, Isak och Emma och sen jag är hemma och tar det lite halvt lugnt. Pappa och jag åkte till stallet imorse, för jag hade ju min påskträning. Så vid kvart över 10 började jag skritta igång henne och vid halv 11 in i paddocken för att börja träningen. Idag la Anna ut 3 bommar vid kortsidan så arbetade henne över dom.
Började med att trava igång henne och hålla ett jämt och fint tempo.  Sen volt vid kortsidan och över bommarna och efter bommarna fatta galopp och galoppera långsidan och volt på andra kortsidan för att sedan sakta av till trav igen och komma på bommarna. I början hade hon lite svårt att få rätt galopp i höger varvet men i vänster gick de jättebra och även i höger sen mot slutet. Sen i slutet red jag på stora volten i mitten och satt ner på henne i båda varven och det gick mycket bättre än igår. Om några gånger ska vi börja arbeta med henne och få fram formen på henne. Den är verkligen påväg nu. Min duktiga bebis häst! :)
Anna sa att det blev en guldstjärna idag igen för det gick verkligen så himla bra idag med!!!
imorgon är det sista träningen denna helg för att sedan träna på torsdag igen.

hoppas ni har en bra dag i solen! :)
puusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback