Ridläger i stallet

Idag var det Ridläger i stallet så åkte dit en sväng och hjälpte till!
Skulle med halv 9 bussen så Emma och Jag satt och Väntade på den och Då åkte Klaras mamma förbi och hon skulle till Eda och Lämna klara sa vi fick åka med. Vilken tur vi hade!
När vi väl kom dit Hällde dem på Att dela ut hästar och delas in i två grupper och Nitzch hade tur och behövde bara gå en gång, annars skulle han gått 4. Men Jessica ville Int Att han skulle gå så mycket första dagen.

Första gruppen började rida och vi hjälpte dem Att sadla och Komma upp på hästarna. Medans dem röda hade vi Att rykt tävling gick som dem in i gruppen 2 O 2, och fixade till hästen. Klara vann första gången med hästen Felize.
Sen var det Deras tur att rida och Då hade dem Andra rykt tävlning och Då vann 2 personer som jag Int kan Namnet på med dem hade Scarlett.

Efter det åt vi lunch. Mumsigt med Spagetti och köttfärssås. Sen var det dags att rida igen och Då följde man upp med och hjälpte dem igen, sen gick jag och satte mig och kollade på lektion och tog hand om Jessicas dotter!
Hon är så underbart söt! Sen red Den andra gruppen och Då kollade jag på med lilla bäbisen.
Sen När DEM skrittade av tog jag med henne till ridhuset och hon fick rida Felize. Gud vad glad hon blev, sitter och smackar på hästen. Världens sötaste unge och hon satt Där i sadeln med Ett stort leende med två tänder fram som klistermärke. Hon kommer nog bli en riktigt duktig ryttare sen När hon Blivit lite äldre.
Nu var det dags för fika och vi satt och myste. Jessica och vi som hjälpte till bestämde Också Att vi får en gratis ridlektion på våran häst på torsdag och sånt tackar man ju Int nej till!
Borstade Nitzch sen och myste med sötisen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback