Min helg

Den här helgen har jag varit i gång hela tiden och därför har jag inte hunnit med någon bloggning. Men nu ska jag komma igång igen och jag känner redan på mig att denna vecka kommer bli otroligt rolig!
Mycket nytt blir det denna vecka och det ska bli kul. Men nu först ska jag skriva lite om min helg och sen om det som ska hända.

Fredag: Denna dagen vart det skola till kl 15:00 sen snabba sig ner till Resecentrum för att ta bussen ut till stallet eftersom jag har stalldag med Soffan. Hon hade börjat ta in hästarna men jag hjälpte henne med dem som var kvar. Sen började jag spåna och fixa matpåsar medans hon red. Fixade sen iordning lilla hästen och när dem kom upp gick jag ner med Ylva och Safira och red. Soffan åkte hem och jag tog hand om kvällen i stallet.
Ridningen gick bra, han var pigg och glad! Tyckte bara det var lite jobbigt med Safiran som sprang omkring hihi, men det klarade vi! Gick upp och sopade och började ge kvällshö till alla hästarna. Himla mysigt att ha stallet själv och man går omkring och hästarna blir så glada när maten kommer. Sen kom Pappa och han hjälpte mig att ge kraften till dem. Sen blev det att säga Godnatt och åka hem.

Lördag: Tog en sovmorgon sen gick jag upp och pluggade lite, läxor som ska vara klara till måndag!
Pappa körde mig och Emma till stallet och jag hade kvällen i stallet! Red hästen och putsade sadeln. Men den kommer se likadan ut redan på Måndag när alla barnen på ridskolan använder den. Red med Emma och Ylva idag och han gick mycket bättre idag än vad han gjorde i fredags! Galopperade ganska mycket på långsidorna så han verkligen gick sträcka ut sig och då blev han riktigt glad. Fodrade och sopade sen åkte jag hem.

Söndag: Ingen sovmorgon idag, åkte till stallet redan kl. 7.30 och lilla Emma följde med.
Morgonfodring och sen utsläpp. Alla hästarna fick ta på sig täcken så det tog sin lilla tid. Men det gick bra!
Mockning av hela stallet och sen spåna. Gick faktiskt riktigt bra! Blev ingen ridning idag blev en vildag och han fick vara ute med dem andra hästarna. Han börjar ju med lektionerna imorgon så då behöver han vila. Anna kom till stallet sen och hjälpte henne rulla upp lindor och åt mat. Putsade och byte träns. Så nu är han redo för ridning imorgon! Åkte sen hem och tog en sväng till stan med Pappa, köpte varma koppen som jag ska ha i stallet sen och ridvantar. Stan på tisdag igen och då ska jag försöka inhandla ett nytt schabrak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback