Första ridlektionen - 10

Onsdagen har bara gått ut på att längta och verkligen hoppas på att jag skulle få min häst!
Åkte med 14:17 bussen för fick sluta tidigare och när vi kom ditt så hållde våran nya ridlärare på att ta in hästarna och dem var ju inte lite blötta heller... :P och då skrev hon även upp vilka hästar man skulle få och jag fick ju min lilla häst, Linda fick Toulosa och Amanda fick Dirk! Fick ta bort det värsta av snön på hästarna som skulle gå lektion och sen börja sadla på en gång. Hjälpte Amanda och Emma med deras stalldag. Första lektionen var det bara 4 personen. Sen den andra lektionen kunde dem flesta sadla själv och då behövde man inte göra så mycket!

Nästa lektion var det våran tur och det blev en ganska lugn lektion! Dem flesta hästarna var pigga och glada som alltid. Vi skittade först och travade med slalom på långsidan och sen även slalom på medellinjen. Galopp på a och c volten. Men allt gick ganska bra tyckte jag. Så härligt att ha en häst som man hyr, för man lär känna hästen iallafall bra! Gick upp till stallet och sadlade av och satte på honom täcket!

Puss


Älsklingen!!! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback