Stalldag med Soffan

Linda kom och hälsade på på handelsprogrammet idag! :)
Jag hade näthandel & personlig försäljning idag men på personlig försäljning skulle vi gå till stan. Men eftersom att Mamma skulle hämta mig och jag ska till sjukgymnasten och kolla knät och se om det blivit bättre. Som tur så hade det också det, och då blev jag glad och sjukgymnasten Ida med! Åkte till Mcdonalds med Mamma och hämtade mat, mums! Sen åkte vi hem ett tag och sen körde Mamma mig till stan och jag tog 540 till stallet.

Soffan var redan där och var nere i ridhuset och red Winnie. Ylva och jag, gick i hagen längst bort där hästarna var och fick göra så de kom till framsidan av hagen så vi kunde släppa in dem. När de väl var inne så blev det att ge lite hö och kraft. Borstade av dem hästarna som skulle gå och sen började jag spåna. Massor spån behövdes idag och det var riktigt jobbigt, vet inte hur många gånger jag gick ut och hämtade spån :P

Sen följde jag med den andra ridgruppen ner och hjälpte de upp, sen gick jag upp och gjorde matpåsarna och sopade stallet. Sen kom ridgruppen upp och man fick hjälpa till att ta av allt.
Fixade lite i stallet och pratade med ridläraren Teres och Soffan. sen vart det dags för att fodra. Soffan och jag var riktigt snabba idag (Y) Sen kom Mamma och Pappa , de hälsade o myste lite med Nitzch sen åkte vi hem <3

Ska ju också säga att om man ska ha pälsglans till sin häst, så ska man köpa foxfire! Världens bästa fattar inte att den kan hålla så länge. Soffan trodde jag använt hela flaskan men icke , bara lite lite och ändå håller den så himla länge. Har andvänt den 1-2 gng sen jag köpte den och det märks än att Nitzch har det på sig.

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Linda

Sa ju att Foxfire är bäst!<3

2010-02-06 @ 15:52:03
URL: http://lindaroth.blogg.se/
Postat av: Teresian

snicksnack att du haft bara 1-2 ggr. Han känns som han badat i pälsglans...hihi...kanske sadeln snurrar runt...ujuj.

2010-02-07 @ 23:26:16
Postat av: Elin Olsson

"Linda" Foxfire är bäst!

2010-02-08 @ 20:36:03
URL: http://olssonselin.blogg.se/
Postat av: Elin Olsson

"Teresian" Du får nog ta och köpa foxfire och testa, den är bäst! och min häst blir ju så himla fin <3

2010-02-08 @ 20:36:37
URL: http://olssonselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback